چند روش حفاظتی برای حفظ منزل، قبل از ورود سارق

چند راهکار برای حفاظت منزل در مقابل سارقین
خدمات نگهبان و حراست

برای تامین نیروی نگهبان جهت محله، ویلا، شهرک صنعتی، شهرک تجاری و... با ما در تماس باشید.

فرم ثبت درخواست تامین نگهبان

چنانچه به نگهبان نیاز دارید لطفا فرم زیر را پر کنید، در اسرع وقت با شما تماس میگیریم.

امروزه با وجود این که سیستم های امنیتی و محافظتی تا حد قابل توجهی افزایش یافته، اما هنوز هم شاهد تعداد زیادی سرقت در طول شبانه روز هستیم. حتما شما هم از دوستان و نزدیکان خود شنیده اید که یک سهل انگاری باعث شده که بعد از برگشتن به خانه شاهد دزدی در منزل باشید.

در بسیاری از موارد صرفا نمی توان سارقین را مقصر دانست. بلکه در بسیاری از مواقع به دلیل نبودن امنیت در منزل و عدم استفاده از وسایل و سیستم های محافظتی باعث بروز خطرات مختلف از جمله دزدی می شود. برای دریافت خدمات حفاظتی از موسسه حفاظتی مراقبتی نگهبانان پاک اندیش ایرانیان روی لینک بزنید.

طبق بررسی های انجام شده، سرقت در ساعاتی که فقط افراد در منزل نیستند، رخ می دهد. بنابراین می توان گفت که با تجهیز کردن منزل با تجهیزات امنیتی می توان تا حد زیادی از بروز این مشکل جلوگیری کرد. در این مقاله به چند روش حفاظتی برای حفظ منزل، قبل از ورود سارق می پردازیم.

توجه: چنانچه نیاز به نگهبان از شرکت نگهبانی دارید میتوانید روی لینک کلیک کنید.

 

چه زمانی احتمال سرقت از منزل افزایش می یابد؟

در بسیاری از موارد سارقین ممکن است چندین روز یا حتی چندین ماه یک خانه را زیر نظر بگیرند. اما در بسیاری از مواقع هم سارقین به صورت ناگهانی یک خانه را شناخته و برای دزدی اقدام می کنند.

به همین دلیل می توان گفت احتمال سرقت در شرایط مختلف این امکان را برای سارقین فراهم می کند که به راحتی دست به این اقدام بزنند. در واقع دلیل اصلی سرقت نا امن بودن منزل است. با این وجود دلایل دیگری نیز باعث افزایش احتمال سرقت از منزل می شود که عبارتند از:

  • خالی گذاشتن منزل به مدت چندین روز
  • مطلع شدن افراد غریبه از خالی بودن منزل
  • نا امن بودن ورودی های منزل
  • تعویض نکردن قفل منزل جدیدی که به تازگی در آن مستقر شده اید.
  • نگه داری از اموال با ارزش و گران قیمت در منزل
  • عدم استفاده از سیستم حفاظتی و ضد سرقت مانند دوربین مدار بسته، دزدگیر و…

 

روش های جلوگیری از سرقت در منزل

طبق بررسی های انجام شده، منازل ومحل هایی که اقدامات زیر را انجام داده اند احتمال سرقت در آن ها تا حد قابل توجهی کاهش یافته است. به طور کلی روش های مختلفی وجود دارد که رعایت آن ها کاملا ضروری و لازم است. مهم ترین راهکار امنیتی برای حفظ منزل قبل از ورود سارق به شرح زیر است:

۱. افزایش ایمنی قفل و درب های ضد سرقت

مهم ترین و اصلی ترین روش برای افزایش امنیت ورودی ساختمان، ایمن کردن ورودی خانه است. در واقع امروزه استفاده از قفل های آهنی و بزرگ هم چاره ساز نیست. بلکه بهترین روش استفاده از قفل های دیجیتالی و درب های ضد سرقت است. باز کردن درب های ضد سرقت در مقایسه با قفل های قدیمی و سنتی قبل به راحتی امکان پذیر نیست. به گونه ای که کم تر سارقی برای باز کردن آن اقدام می کند. بنابراین برای افزایش ایمنی قفل و درب های ورودی از درب های ضد سرقت و قفل های دیجیتالی استفاده نمایید.

۲. وسوسه نکردن سارقین

سارقین با دیدن اشیاء و وسایل ارزشمند در حیاط یا پارکینگ منزل و … برای سرقت وسوسه می شوند. بنابراین توصیه می شود که دوچرخه، اسکوتر، موتور و… را به هیچ وجه در حیاط یا پارکینگ قرار ندهید. در صورتی که سارقین این اشیا و وسایل را مشاهده کنند، امروز اقدام نکنند، روزهای دیگر برای دزدی اقدام می کنند.

۳. حواستان به برگه ها و تراکت های تبلیغاتی باشد

سارقین حرفه ای تمام جزئیات ریز را بررسی می کنند و زیر نظر می گیرند. قبل از مسافرت رفتن به همسایه یا آشنایان بسپارید که با دیدن برگه ها و تراکن های تبلیغاتی آن را از لای درب منزل بردارند. سارقین با زیر نظر گرفتن منزل ترغیب می شوند که برای سرقت اقدام کنند.

۴. کلیدها را در دید سارقین قرار ندهید

برخی از سارقین سال هاست می دانند که مالک منزل، کلید درب ورودی و حتی کلیدهای دیگر را زیر جا کفشی، زیر گلدان، و زیر فرش قرار می دهند تا سایر اعضای خانواده بتوانند آن را بردارند. این احتمال را بدهید که سارقین ممکن است با هر روشی این کلید را ببینند و بردارند. بنابراین برای بروز چنین مشکلی کلید را به دوستان و نزدیکان مطمئن خود بسپارید.

۵. چراغ های خانه را روشن بگذارید

با وجود این که برخی افراد عقیده دارند که این روش بسیار قدیمی شده، اما هنوز هم این روش جواب می دهد. زمانی که قصد سفر کردن دارید، یک یا دو چراغ را در منزل روشن بگذارید. این کار تا حد زیادی میزان سرقت و ترغیب شدن سارقین را کاهش می دهد. همچنین می توانید از دوستان و آشنایان خود بخواهید که روزی یک بار چراغ  های دیگر را روشن کنند.

۶. استفاده از دزدگیر

یکی از بهترین و مطمئن ترین روش ها برای افزایش ایمنی منزل یا هر محیط دیگری، استفاده از دزدگیر است. این سیستم های ضد سرقت انواع مختلفی دارند که هر فرد با توجه به میزان امنیتی محل مورد نظر می توان بهترین نوع دزدگیر را خریداری کرد. برای مثال دزدگیرهای ساده دارای آژیر و هشدار مخلی هستند که در زمان سرقت یا بروز هر خطر دیگری آژیر آن شروع به هشدار دادن می کند. بهترین نوع دزدگیرها نیز دزدگیر اماکن و تلفن کننده های سیم کارتی است. این نوع دزدگیرها در زمان بروز هر گونه خطری یا سرقت، به تلفن همه افرادی که شماره آن روی سیم کارت دزدگیر ثبت شده، تماس می گیرد.

۷. نصب درب های فلزی و محکم

یکی از بهترین روش های مطمئن برای جلوگیری از بروز هر گونه سرقت و خطری، استفاده از درب های فلزی است. درب های چوبی و قدیمی با لگدهای محکم و به ویژه با ضربه زدن با وسایل مختلف و … به راحتی می شکند. اما با استفاده از درب های فلزی و محکم و ضد سرقت تا حد قابل توجهی میزان امنیت آن افزایش می یابد. علاوه بر این، یک چارچوب محکم هم برای درب های ورودی استفاده کنید تا امنیت منزل دو چندان شود.

۸. نصب دوربین های مدار بسته

خرید و نصب دوربین های مدار بسته نیز به عنوان یکی از بهترین روش های کاربردی برای جلوگیری از ورود سارقین محسوب می شود. در این روش نیز توجه داشته باشید که محافظ هایی نیز دور آن قرار دهید. چون با این کار حتی از کار انداختن یا شکستن دوربین های مدار بسته توسط سارقین کار آسانی نیست. همچنین توصیه می شود که قابلیت دید در شب را نیز فعال کنید تا دوربین مدار بسته به صورت شبانه روزی تصاویر را ضبط کند.

۹. نگهبان محله

استقرار نگهبان محله یکی از بهترین روش هایی است که در شهرهای بزرگ از آن استقبال زیادی شده است. اگر منزل شما در محله ای خلوت و کم رفت و آمد واقع شده، اگر در منزل خود وسایل و اشیاء گران قیمت دارید، می توانید یک نگهبان ۲۴ ساعته به منظور نگهبانی و محافظت از منزل و حتی خودروی خود استخدام کنید. برای این کار می توانید با چندین نفر از همسایه ها صحبت کرده و هزینه آن را بین یک دیگر تقسیم کنید.

۱۰. استفاده از قفل های ثانویه برای پنجره ها

یکی از راه های وردی سارقین به منازل، پنجره ها هستند. بنابراین باید کلیه پنجره های بزرگ و کوچکی که به داخل منزل راه دارند، را با استفاده از قفل های ثانویه، قفل کنید. همچنین روش بهتر استفاده از سنسورها است که می توانید آن را روی پنجره ها نصب کنید.

۱۱. نصب لامپ های هوشمند و سنسور دار

سارقین زمانی که ببینند در منزل یا درب های ورودی چراغ خاموش است، با خیال راحت به کار خود ادامه می دهند. بنابراین توصیه می شود که از لامپ های هوشمند و سنسور دار استفاده کنید. با نصب این لامپ ها در ساعات و زمان های مختلف لامپ و چراغ ها روشن می شود. همچنین در صورت لزوم از راه دور هم می توانید این چراغ ها را روشن یا خاموش کنید.

اشتراک گذاری مقاله:
تجهیزات دفاع شخصی و فیزیکی

برای درخواست تجهیزات دفاع شخصی مجوز دار با 09127226823 در تماس باشید.

مقالات دیگر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *